Mistyrious: Tragedi Tragis

Tragedi Tragis

Assalamualaikum. Hye korangg! Sihat? Dah makan? Semalam tido tak? Eh kenapa mcm takde responds? *toleh kiri, tolen kanan* krikk krikk. What a sadlife. Okayokayy berdasarkan tajuk yang telah dipilih di atas saya di sini ingin berkongsi satu tragedy yang tragis lagi menyayat hati.
Memula cemni tauu. Aku dengan membe aku ni naik lah bas sebab masa ni nak balik sekolah. Alaa bas! Takkan tak tahu? Hm tipu ah tak tahu. Google it k :3 haha lepas dah naik bas tu ilekk ilekk ah kejap duduk setting air con biar bagi rasa pakai sit belt *mcm naik kapal terbang kauu* haha tipu lah kan dekat bus ada sit belt. Aku ni pun selalu sangat mengarut. Haha yelaa kalau ada sit belt pun okay what? Terjamin tau keselematan &  keselesaan para penumpang. Nak tahu kami selamat ke tak dalam tragedy tragis ni sila teruskan membaca.
Kiteorang dah naik bus pada awalnya nak duduk belakang belakang. Tu memang port kiteorangg sebab kalau belakang bus kan mcm tinggi sikit tempat sit kann. Alaa mesti tak dapat bayangkan. Hm korang kan anak kaya balik mana naik bus mcm aku. Balik je semua  naik Ferrarri Lamborghini Porche lepas tu tak nak kalah pulak tuu colour kereta semua nak gold biar berkilat kilat lah kan bagi semua orang tengok. Dasar attention sekeer! Cehh haha.
Lepas dah duduk tu driver bus tuu tak gerak lagi. Dia tunggu sampai kalau boleh biar penuh bas tu boleh buat sandwich mahupun sardine di dalam tin. Memang memang dia sengaja nak tunggu ramai! Dia best lahh duduk dekat driver sit tuu. Kiteorang yang penumpang berbayar dan bertauliah ni terpaksa ah bersesak nafas kadang kadang mcm dah tak boleh bernafas sampai nak terpengsan dan perlukan oksigen  masa tu jugak! The moment bila bebudak ni balik sekolah semua ketiak mesti dah lecak kan. lelagi laki dan yang berbadan gempal gempal tuh kann. Pewhh dibuatnya dia berdiri sebelah kita sebab sit full pehh memang hari yang mengindahkan bagi kita kann. Memang takkan lupakan!
Pastu sambil menunggu ikan ikan seterusnya untuk membuat sardine tetiba ada pakcik ni lalu tepi bas. Pastu amik kayu softball dah memang terpacak dekat situ,ehh ehh tak tak tipu tipu tak terpacak pun dia terbaringactually, disebalik semak haha dan warnanyaa sangat menyeramkan! Warna hitam you know! Okay cuma kayu je . Then dia naik  bwak kayu softball tuu jumpa driver bus, strangers *woi kau nak gaduh dengan aku kan tadi* driver bus *eh kenapa ni* strangers tuu tetiba tengok aku pastu kenyit mata. Haha tipu je. Dia pakai spect hitam tuu yang tak nampak mata dia pandang mana. Tipu lagi haha.

Okay sambung. Stranger * kau jangan buat buat taktahu pulak* pamm! Satu pukulan kayu straight kena belakang badan pakcik tu.Aku pun dah mula ah menggelabah pastu membe aku ni pun mcm tak tahu nak buat apa. Memang kiteorang seram gila masa tu. Seram dia lagi teruk daripada korang nak  masuk rumah hantu! Dibuatnyaa kalau pakcik tu belasah sorang sorang yg ade dalam bas tuu. Pastu bila semua dah pengsan dia yg bawak bus. Then bawak lari senang cita mcm culik lahh. Pastu dia amik organ organ kita untuk dijual. Pehh tak dapat aku nak gambarkan lagi masa tuu.  Okay masa tu aku dah macam Eyfaa! Kau boleh tak jangan suka sangat nak imagine benda yang mengarut pada waktu ketika  dan saat  ni. So come back to the reality life, aku mcm nak keluar je tapi tengok pintu belakang  tertutup! Takkan nak pecahkan tingkap pastu terjun pulak. Lastlast pakcik tu tak mampus kena bunuh aku yang Inalillah dulu sebab cubaan bunuh diri.  Dah laa depan mata aku. Takkan aku nak hentikan pergaduhan. Pastu jadi heroin enn masa tuu. Hujung hujung nanti semua mintak amik gambar signature autograph semua pehh siap masuk berita tv3 haha. Tapi sebaliknya, aku sebagai insan  yang lemah hanya mampu melihat pergaduhan yang tragis ni berlaku. Aku pandang belakang mcm kecoh kecoh. Pastu nampak ah sorang senior laki yang badan tough tough tu berdiri kononya gaya dia nak jadi hero lah macam aku jugakk. Kononnyaa! Tapi dia tengok jee sambil buat muka yang strangers tuu akan mati dibom oleh dia sendiri. 


Driver bus * kau dah tahu Samad meninggal* strangers : *eh bilaa?* tetiba dia buang kayu tu ke luar. Driver bus *baru semalam* strangers *ohh samad yang selalu lepak lepak dengan kita tuh kann* lepastuu tadi aku yg mcm mangsa rogol terus berdekak mcm orang kena sawan b*bi sebab pakcik tuu tetiba buat lawak. Dah satu bas ketawakan dia. Pastu pakcik yang tak dikenali tuu tetiba dia tunjuk jari dia dekat kiteorang sambil berkata *kurangajar kau budak ketawakan aku* pastu semua meroyan sound pakcik tuu. Woi buat lawak kepe? Haha gila. Taktentu pasal. Pebenda ah pakcik ni tetiba lakk. Cehh masa ni aku tengok semua cover macho! Puihh.  pepoyo je semua nak sound pakcik tu. Padahal tadi gelisah semacam je macam aku. Jangan nak tipu!   Lastlast pakcik tu bengang sendiri . Pastu driver bus tu halau dia keluar. Lastlast dia keluar dari bus tuu.
Haa tragis kan cerita aku ni? Dah agakk dah. Tak ya cakap dah tahuu. Haha okay that’s all. Menarikkan cerita aku? Confirm ah tengok ah blogger mana. Ceh belagokk. Okay laa saya dengan rasa merendah dirinya ingin menyampaikan pantun sebelum mengundurkan diri.

                Jalan jalan terpijak bapak biawak.
                    Terima kasih sudi membaca J


NOTE : Lepas ni kalau korang nak naik bus pastikan driver bus tu takde musuh atau berdendam dengan sesiapaa! Behati hati di dalam bus. 

4 comments :

  1. serious ke cerita ni http://ifharzcho.blogspot.com/2013/10/haram-menontonkan-cerita-seram-saat.html :) salam jumaat

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Iffah kalo cite cmfm tetibe melecong tempat lain . Aku punyalah excited nak tau ending. Kau buat cerpen pe. Haiyo

    ReplyDelete
  4. hahaha aku lupa lah nak cite dgn kau :3

    ReplyDelete