Mistyrious: Si Budak Baru Berblogger

Si Budak Baru Berblogger

Pabila ku melihat ianya bediri megah di bumi yang indahh.. Okay over kan blogger baru macam aku ni memang kalau nak start type takde nak bermukadimah atau lebih baik lagi bagi salam dulu ke apa. Memang terus nak cut the crap and just straight to the point! What a weird girl  -.-  *tutupmuka*

So sebelum aku lupa, know what aku ni memang pelupa. Memang cepat sangat lupa. Aku ni pun memang bengap sikit. Hentuk lah kepala aku dekat dinding  banyak kali. Memang tak hilang penyakit pelupa aku nii *dah sah sahh lah tak hilang makin pelupa adalahh* Dah teruk tahap kronik kalau dibiarkan kena tahan wad silap silap masuk ICU berbulan bulan dan tak lama kemudian. Okay tak nak sambung.

 Haha  sebelum hidupku di telan usia, sebelum orang menguap tutup mulutnya, sebeleum orang kentut berteraburan, sebelum orang batuk berdarah baca statement aku yg mcm sakai ni. Hikhik sorry readers. *ceh mcm ada je org baca blog aku*  For the beginner I too excited. Sorry okay alaa sorry laa. Just nak cakap Assalamualaikum je : ) 


Kecoh  kepoh hurahara mcm baru lepas hujan gerimis ribut taufan tsunami melanda just nak ckp tuu je? Its okay memberi salam sunat menjawab wajib kan kann? Jalankan tanggungjawab anda. Cehh dah mcm nasihat untuk penunggang jalan raya pulak. Okay pelik sikit. Aku memang sentiasa dalam keadaan memelikkan.
Act berdebar senanya nak type blog ni. Dedo rasanyaa.  Haihh yelaa yelaa lepas ni nak type relax relax je. Takde ah gemuruh hatiku sampai cemni sekali. Haha ayat aku nak kemana kan? nak ke paris gitu :* hanya dengan kata kata tak boleh sampai Eiffel Tower tauu! Kena berusaha belajar mengejar impian dan cita cita untuk mengorak langkah maju kehadapan membina kehidupan mewujudkan kekeluargaan  haa haa apa an an aku sebut ni?

Dah dahh. Satu je nak cakap, Hopefully one day dapat pegi Eifel Tower dengan my future husband wannabe! Then amik gambar sweet sweet tapi tak nak too sweet nanti kencing manis pulak, sudahh kena potong kaki potong tangan haa segala apa yang boleh dipotong .

Before that kalau korang macam blurr blurr taktahu Eifel Tower tu apa boleh tengok sini. Haa yang dekat mari rapat! yang rapat mari dekatt! ehem *tukar suara shila ruslyy                                                               

Cantik bukan? Siapa je yang taknak pergi :O
Okay sesungguhnya hati ini memang jealous k melihat photo album kepunyaan mama yang ada banyak gambar honey moon dorang masa dkat sana. *ceh sana mcm dkat blakang uma nenek aku je* Nanti dah tua tua jadi nenek tua kerepott boleh tunjuk dekat anak cucu cicit cocot semua laa. Masa tu kan kena action lebih sikit. Speaking omputeh . Muka memainkan peranan. Pergerakan tangan tu penting! amboi jahh dah mcm nak masuk syarahan peringkat daerah kauu! pastu cerita laa apa jee yang sweet memories dekat sana semua. That time kena buat expression muka yg boleh buat cucu aku mcm beriyaa bergembira berseronok nak dengar aku cerita. Erkkk tu pun kalau ingat lah semua benda tuu *hentak kepala dekat dinding* apa nak cakap tadi ek?  See? lupa sudahh ohmyy. Terlalu banyak imagination yang berlaku di sini. Okay lets stay with that topic. Dah terlajak tersadai tersesat  jauh ni. Haduii susah lah  ceni. Nak cerita lain benda lain yg diceritakan. Sampai bila nak habis? Kannn. Dah jenuhh aku type panjang panjang cemni. Kalau ada orang baca takpe jugak. Takkde pun takpe jugak. Okay ayat keling  mcm bangla nepal yang selalu berpeleseran di  tepi jalan bersweet sweet berpegangan tangan berpelukan bercumbuan ber opss opss.


Terlebih dahh nii!
Ni nak cerita pasal parents aku yg dok pegi honeymoon ke negara ongputeh sana. Dorang *parents aku, takkan parents nenek korang pulak* tunjukkan gambar dekat satu album ni. Semua gambar gambar masa ma parents honeymoon. Heii sweet sweet maa `~ Tu ah jealous sangat tuu. Hmm memintak lah hajat aku tercapai ek? Ek? Ek? Ek? Apa tahh aku ni suka sangat cakap ek. Well orang JOHO ek? Memang suka cemni ek? Tapi tak semua ek? Seturn lahh ek? Okay stop with that ek ek ek here!Okaybye. TTYL ! GTG! SYS! Ajett ajett kan aku nak shortform cmni . haha okay bye again. Penat jari mnype eh ada ke that menype words? Blablabla. IDC! Okay penat jari menype lagi penat readers membaca. *berangan* dah laa eyfaa blog kauni takde org baca. Dah la ayat kau merepek je dari start sampai habis. Kau tak layak jadi blogger kau tahuuu. Wake up eyfa wakeup! Buka mata anda besar besar! Ingat buka mata je! Haha dah dahh bye byeee  uolss :DNi nak cerita pasal parents aku yg dok pegi honeymoon ke negara ongputeh sana. Dorang *parents aku, takkan parents nenek korang pulak* tunjukkan gambar dekat satu album ni. Semua gambar gambar masa ma parents honeymoon. Heii sweet sweet maa `~ Tu ah jealous sangat tuu.

Hmm memintak lah hajat aku tercapai ek? Ek? Ek? Ek? Apa tahh aku ni suka sangat cakap ek. Well orang JOHO ek? Memang suka cemni ek? Tapi tak semua ek? Seturn lahh ek? Okay stop with that ek ek ek here!
Okaybye. TTYL ! GTG! SYS! Ajett ajett kan aku nak shortform cmni . haha okay bye again. Penat jari mnype eh ada ke that menype words? Blablabla. IDC! Okay penat jari menype lagi penat readers membaca. *berangan* dah laa eyfaa blog kauni takde org baca. Dah la ayat kau merepek je dari start sampai habis. Kau tak layak jadi blogger kau tahuuu. Wake up eyfa wakeup! Buka mata anda besar besar! Ingat buka mata je! Haha dah dahh bye byeee  uolss :D 



PERFECT  CONCLUSION : Tak salah nak cuba benda baru, mencabar diri sendiri membuat sesuatu benda yang pastinya menyeronokkan harihari kita sendiri.

4 comments :

  1. wuuuu check in w/ blogwalk sini seriously kata kat parents kau happy annymonthversarrryyy :) whakaka suka baca blog ni btw jangan lupa follow nysa punya blog , http://nysachubby.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hekeleh perli lah tuu suak baca blog ni T.T haha bukannya best pun. tak mcm blog kau ada novel bgai. haha ni je yg mampu wkwk

    ReplyDelete
  3. haha watlek watp
    teringin menari te
    keyboard ^^

    ReplyDelete
  4. Nak header? PM sis dekat
    www.facebook.com/sakaisangat (Hawa Syazana II)

    ReplyDelete